できるようになった事 - an achievement of 2011



今年、職業や住む場所を変えて、新しい事を学ぶというチャレンジがたくさんありました。

できるようになった事の一つに、愛想笑いがあります。 職場が学校な為、生徒や保護者と接する場面が至るところであるという理由で、全職員に「終止笑顔」が義務付けられています。 ほんとみんな いつ声をかけても、振り返るとちゃんと笑顔なんですよ。 感心します。。。

私は仕事する時、どうしても真剣な顔になってしまい、笑顔がない事を再三注意されてきました。 最近なんとか笑顔が出せるようになってきたようです。 注意されなくなりましたね。。。

笑顔がデフォルトの表情って確かにいいですよね。。。





●● an achievement of 2011 ●●

Since I changed my jobs and moved to Kansai (the western Japan), there were so many new challenges in every aspect of my life.

One of the new skills I've acquired is to "put on smile." I work at a school. They say... the staff should have a smile all the time 'cause we don't know when and where we run into students or parents, etc...

My face turned serious when I worked. I was repeatedly told to "put on smile." But, finally, I think I've mastered the technique.

Well..., come to think of it, the default facial setting being a smiley face isn't a bad thing...





スポンサーサイト

Comment

Comment Form
公開設定

Trackback


→ この記事にトラックバックする(FC2ブログユーザー)
