仏像 - Buddha Statue

photo_convert_20120711002221.jpg
[Photo: Ryukoku University Museum Special Exhibit - Journey of the Buddhism]

仏教について何もしらない自分は、日本人としてまずい、なんとかしようと、最近、本をよんだりしていますが、京都の龍谷ミュージアムで、世界ではじめて作られた頃の仏像が展示されているというので見にいってきました。

仏像が世界で初めて作られたのは、2000年程前ガンダーラ地方だった。それも ギリシャ彫刻の影響をふんだんに受けたものが初期の作品だったという事実を目の当たりにし 言葉を失いました。 
筋肉質で堀の深い顔立ち。 これが仏像。。。

仏教はシルクロードにのって日本に来るまでに、沢山の民族や文化の中で形を変えながら今にいたっている。。。 言葉にすれば知っていた事ですが少しだけ実体験できました。 もっともっと知りたくなりましたね。



●● Buddha Statue ●●

"Being a Japanese, it's a shame that I don't know much about Buddhism."

So recently, I started reading about this religion, then I came across the exhibit that I wanted to go to..

"Journey of the Buddhism"
Showing some of the very first Buddha statues made about 2000 years ago in Gandhara. So much of the Greek influence in facial & body features... blew my mind...

Made me wanna know more about how this religion changed its form along the journey on the Silk Road. :)
スポンサーサイト

Comment

Comment Form
公開設定

Trackback


→ この記事にトラックバックする(FC2ブログユーザー)
